#Vittring på burk

wpid-wp-1426867961226.jpeg
Nu har vi börja bygga på vittringen och flytta oss från att frysmarkera tändsticka till att markera vittringspinnarna, som jag satt ner i burk. Syftet med att jag sätter pinnarna i burk är att han även här ska slå på nosen och så vi slipper onödigt tuggande på pinnarna.

Jag började med att bara ha en burk framme med en pinne som lukade jag! Och klickade snabbt in frysmarkering på burken.

Sedan tog jag fram 4 burkar varav en bur med en pinne som hade min doft på och de tre andra pinnarna hade ingen rört på. Efter ett tags klickande och lite små fel i markeringarna till en början så fick Zews in rätt tanke och satte 9 av 10 markeringar rätt och vi la av där.

Idag tog jag även fram de 4 burkarna och han jobba på jätte fint. Jag kokade ytligare 2 pinnar och nu hade vi 6 burkar varav 1 va med min doft. Och jag är mycket nöjd med resultatet.

Vi ska köra på detta tills nästa vecka och efter det ska jag fortsätta med att plocka ur de pinnarna som inte har min doft på och lägga framför burkarna men låta apporten med min doft ligga kvar i burken för att få in tanken att apporterna som inte luktar jag är helt ointressanta.

Leave a comment