Spår

image

#Ett spår med två 90 graders vinklar, 3 apporter och ett slut.

Jag lät spåret ligga en timme och passade på att pilla på fotgåendet och länka lite i 3an.

Innan jag gick till spåret lekte vi med en apportpinne jag kasta, han fick hämta och vi kampa. När spårselen kom fram va han nästintill redan iväg.
Han låg på jätte fint i spåret och markerade första rapporten riktigt fint fortsatte sedan spåret och tog även de två andra apporterna men inte med en lika tydlig markering men klart godkänt. Bra tempo genom hela spåret men flamsade sig i slutet innan han hittade rätt och kunde spåra klart. Helt klart nöjd över honom idag.

För att jag har all världens tid och hade vädret på min sida så tog jag fram dragsele och linana och spände fast på cyckeln. Vi har dragit däck och kätting i vinter och hade inte förväntat mig att han skulle nästintill flyga fram när han fick kommandot “framåt”. De gjorde han och hade glömt bort hur galet roligt de är med drag. Nåväl en 2.5 km sträcka på en perfekt grus väg drog han mig på cyckeln innan vi varva ner och små travade hem.

Leave a comment